Ervaar kwaliteit en service

DLM

Het Prins DLM (Direct LiquiMax) systeem is speciaal uitgebracht voor motoren met DI motoren oftewel motoren met Directe inspuiting ( DI-MPI ) o.a. bekent bij Volkswagen en Audi FSI en TFSI, Ford Ecoboost en Hyundai en KIA GDI motoren.

Prins Direct LiquiMax systeem is een revolutionair en innovatief systeem die alle goede eigenschapen van LPG en Directe inspuiting bij elkaar brengt. Het Direct LiquiMax systeem is speciaal ontwikkeld voor motoren met een direct injectie brandstofsysteem. Direct injectie betekent dat de brandstof onder hoge druk [20-200 bar] direct in de cilinder wordt inspoten in plaats van in het inlaatspruitstuk (port injectie).
Bij het Direct LiquiMax systeem maakt gebruik van een aangepaste hoge druk brandstofpomp en de originele brandstofinjectoren van het benzinesysteem om het vloeibare LPG onder hoge druk in de cilinder in te spuiten. 

Het Direct LiquiMax systeem is equivalent aan de originele benzine injectie technologie en maakt optimaal gebruik van de elektronica en componenten die al aanwezig zijn in het voertuig. Het systeem werkt parallel aan het standaard brandstofsysteem van de auto, het systeem is een master-slave systeem. Met het Direct LiquiMax systeem zult u geen verschil bemerken tussen het rijden op LPG of benzine. 

Uitgebreide testen hebben aangetoond dat LPG als brandstof erg geschikt is in combinatie met direct ingespoten motoren. De efficiëntie van de motor neemt enorm toe door het gebruik van LPG als brandstof. Dit resulteert in een CO2 reductie van een extra 10%, en een reductie van fijnstof van 98% t.o.v. Benzine en dus nagenoeg geen uitstoot van fijnstof meer. 

De motor op lpg gebruik start deze koud en warm op LPG, en rijdt continu op lpg als men de tank nooit leeg rijdt indien men de tank leeg rijdt schakelt het systeem automatisch terug naar benzine, dus tijdens LPG keuze is er geen verbruik van benzine zoals bij andere systemen. 

Download Brochure >                    Offerte aanvraag >                        Voertuigen lijst >

Toyota Auris 1,8 Hybride

LPG inbouw

Merk:

Toyota

Type:

Auris 1,8 Hybride

Motorcode:

2ZR-FXE (CO2 86 g/km)

Vermogen volgens specificaties:

100 KW 207 NM , Motor 73 KW 5200 RPM / 142 NM 2800 RPM , Elektrisch 60 KW (82 PK) 207 NM

Bouwjaar:

2013 >

LPG systeem:

Prins VSI 2.0 incl. Valvecare , 66 liter verzonken inbouw (ledig gewicht 1285 kg)
 
Meer informatie >